Bevallom őszintén nektek a quinoáról, a dél-amerikai gabonáról, amit egyszerűen az inkák aranyának neveznek, idén tavaszig nem is hallottam. Egyszer a férjem állított haza vagy negyed kilóval. Nagy büszkén, mint valami győzelmi trófeát, letette az asztalra. Belenéztem a szemébe, majd hosszasan vizslattam a furcsa magvakat a zörgő nejlonzacskóban.

- Ez meg mi?- kérdeztem tőle meglepve.

- Quinoa. Az inkák aranya. Tudod, szuperélemiszer. Benne van minden aminosav. Nyugat-Európában nagyon szeretik.

Biztos, furcsán nézhettem rá, mert mint egy jó multilevelmarketing ügynök, csak tovább darálta a quinoa jótékony hatásait. A felét körülbelül meg sem hallottam. A fejemben csak az lebegett, hogyan lesz ebből annyi ebéd, amivel mindketten jól lakunk. Hát nagyot tévedtem, mert a quinoának két új tulajdonságát is megismertük: nemcsak finom, hanem gyorsan eltelít.

Szóval a recept:

Vörös quinoa saláta cukkinivel, tökkel és paradicsommal 4 személyre

  • 250 gramm vörös quinoa (a fehér is ugyanolyan jó)
  • fél kiló cukkini
  • fél kiló paradicsom
  • fél kiló tök
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • egy csipet rozmaring

A legfontosabb lépés, hogy a quinoát a szakirodalom szerint legalább négyszer, jó alaposan meg kell mosni, mert a magokon lévő keserű szaponin réteget csak így lehet eltávolítani. Ha ehhez nincs türelmed, mint például nekem, akkor csak áztasd be vízbe tíz percre, majd jó alaposan öblítsd le. Öblítés után kóstolj! Ha még keserű, akkor még egyszer mosd le.

A cukkinit és a tököt pucold meg, vágd közepes kockára. Vegyél elő egy tepsit, és melegítsd elő a sütőt kb. 150-160 °C-ra.(légkeveréses) Rakd a tepsi aljára a tököket, fölé mehet a cukkini és a legtetejére a paradicsom. Az olívaolajat keverd össze az összetört fokhagymagerezdekkel és a rozmaringgal és locsold meg vele a zöldségeket. Majd tedd be a tepsit sütőbe kb. 20 percre.

Közben egy lábasban forralj vizet, és tedd bele a quinoát. Forrástól számított 15 percen belül kész van, akkor szűrd le róla a vizet és tedd bele egy vokba. Ha megsültek a zöldségek, akkor a tedd őket is a serpenyőre. Jól keverd össze az egészet, és már tálalhatod is. Szerintem másnap még finomabb, mert a quinoa natúrsága remekül kiemeli a tök, paradicsom és a cukkini ízét.